londonfredag.

Vi åkte ju till London med skolan idag som sagt. När vi kom fram gick vi på Tate Modern. Jag brukar bli lite uttråkad av museum, men jag gillade faktiskt Tate Modern. Där finns modern konst, mycket coolt att titta på. Gamla tavlor är ofta tråkiga tycker jag.


Lichtenstein, Warhol.

Efter muséet gick jag och åt Frozen Yoghurt med George. Sen ville vi ha frukt så vi gick in på Tesco (mataffär). Plötsligt medan vi stod och valde frukt började det tjuta i hela affären. Vi sa typ ”vad är det som låter?” men fortsatte handla. Sedan blev vi utkörda av personalen – det var tydligen brandlarmet och affären var tvungen att utrymmas. Vi fick inte köpa våran frukt. Eller jo det fick vi, men inte förran vi hade stått utanför och väntat ett tag och det hade kommit en massa brandbilar och så vidare..

På eftermiddagen gick vi in i Houses of Parliament! Det var verkligen en upplevelse. Det är så himla fint där inne, allt är av guld och det är verkligen maffigt. Allt är så himla traditionellt också. Kul att se det som vi sett så mycket på tv sen vi kom hit. Vi fick gå igenom massa säkerhetskontroller och dom hade verkligen massa regler. Till exempel så fick man inte ta kort där inne.


Utanför.


Jag och George. Det var verkligen jättevarmt.

2 svar so far »

  1. 1

    Erika said,

    Alltså!! Jag vill ha dina solglasögon 😀

  2. 2

    Linda said,

    Vad fint håret blev!


Comment RSS · TrackBack URI

Lämna en kommentar